Suomen Meniere-liitto ry:n keskustelupalsta
31.10.14 - klo:15:15 *
Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.

Kirjaudu käyttäjätunnuksen, salasanan ja istunnonpituuden mukaan
Uutiset: Foorumi on taas toiminnassa katkon jälkeen.

Palvelimen automaattisesti hakema päivitys sekoitti foorumin toiminnan. Samaan aikaan keskustelupalstan käyttämä domain www.suomenmeniereliitto.net meni vanhaksi  ja piti uusia. Ylläpito pahoittelee aiheutunutta katkoa.

Tilanne on foorumilla vastaa katkoa edeltänyttä tilannetta.

Etusivu   Ohjeet Haku Kalenteri Kirjaudu Rekisteröidy  
Sivuja: [1]   Siirry alas
  Tulostusversio  
Kirjoittaja Aihe: Humina korvassa  (Luettu 890 kertaa)
Mira
Tuore keskustelija
*

Profiili
« : 23.07.08 - klo:12:05 »

Yritän kirjoittaa tänne palstalle, vaikka huimaa tällä hetkellä jonkin verran, elikkä onko teille muille tullut ton menierin taudin kanssa korvan jatkuva humina,mulla alko humina pari viikkoa sitten ja se on jatkuvaa huminaa vasemmassa korvassa ja kuulo on myös mielestäni alentunut Surullinen Toi jatkuva humina on kyllä niin ärsyttävää kun ei saa nukuttuakaan kunnolla ja sit myös huimaukset on lisääntyneet,Pitääkö mun kärsiä vielä tosta jatkuvasta huminastakin loppu elämäni  :'(
tallennettu
Adelea
Vakituinen keskustelija

Profiili
« Vastaus #1 : 23.07.08 - klo:13:57 »

Itselläni humisee ja poksuu ja paukkuu ja välillä vinkuu, joskus todella pitkään ja kovaakin. En kuitenkaan pidä tinnitystä pahimpana oireena.Pahin on jatkuvista kohtauksista syntyvä "humalatila". Se että ei ole kunnolla mukana jutuissa ja tajuissaan on kamalinta. Onneksi nyt on hiljaista sen suhteen.

Uni on äärimmäisen tärkeää ja myös päiväunet tarpeen mukaan. Unen tarpeeni on menierin myötä huomattavasti lisääntynyt ja kesti pitkän aikaa tajuta ja hyväksyä. Useinhan vain laiskat nukkuu päivällä! Jos et saa unta kannattaa asiasta keskustella lääkärin kanssa ja vaikka pyytää lääkitys. Riittämätön uni aiheuttaa ehdottomasti lisää kohtauksia ja kaikkia muitakin oireita.

Aamulla minulla lähes aina humisee ja kovaa, mutta kun otan betasercin niin jo alkaa vähenemään ja suurimmaksi osaksi nyt lomalla oireet häviävät. Itselläni auto, liikunta ja riittämätön lepo ovat ne suurimmat laukaisijat. Nyt lomalla kun saan itse määrätä tahtini, eikä autossa tarvitse olla, olo on huomattavasti parempi.
tallennettu
Ruu
Hero Member

MM vuodesta 1995, diagnoosi 2002

Profiili
« Vastaus #2 : 23.07.08 - klo:16:23 »

Hei Mira

Tinnitus on yksi Menieren taudin oire ja sitä on erilaista. Minulla se on korkea vinkuna, joka on aina seuranani. Ennen kohtausta, väsyneenä tai stressaantuneena, vinkuna muuttuu usein kilinäksi ja naksahduksiksi, mistä tiedän, että on aika tutkia tilannetta ja hoitaa sitä tarpeen mukaan (nukkua, poistaa stressi tai lisätä lääkitystä).

Oireet ovat kaikilla yksilölliset, joten älä hermostu, humina voi kyllä kadotakin, kun tilanteesi tasoittuu.

Tsemppiä
Ruu
tallennettu

Suolaton ruokavalio ja Betaserc puree!
Sivuja: [1]   Siirry ylös
  Tulostusversio  

Siirry:  

MySQL pohjainen foorumi PHP pohjainen foorumi Powered by SMF 1.1.19 | SMF © 2011, Simple Machines Validi XHTML 1.0! Validi CSS!